Studio Parlez Beauty Days SS23 Recap

(her)ontdek de merken en producten van onze Beauty Days

De Studio Parlez Beauty Days zitten er alweer op. Tijdens deze driedaagse stelden we een heleboel nieuwigheden van talrijke merken voor, voornamelijk beauty en lifestyle producten. De aanwezigen konden verschillende producten testen, ruiken en uitproberen.

Kon je er niet bij zijn of wil je alles nog eens herbeleven? Ontdek hieronder meer info en beelden over de nieuwigheden.

Beauty:

Lifestyle:

Food & Drinks:

Op zoek naar packshots, sfeerbeelden of andere info. Neem gerust contact op met het Parlez team:

BEAUTY: marlies@parlez.be

LIFESTYLE: pauline@parlez.be

FOOD: Kelsey@parlez.be

BEAUTY/

Aroma-Zone

Dit Franse merk startte als een blog van twee zussen met een passie voor etherische oliën, en groeide al snel uit tot een keten met tien winkels en een webshop in Frankrijk en een boetiek in Brussel. De winkels van Aroma-Zone zijn ateliers waar klanten zelf aan de slag kunnen gaan om hun eigen schoonheids- en verzorgingsproducten samen te stellen op basis van zuivere, natuurlijke, onverdunde en niet-gemodificeerde etherische oliën. Snel en gemakkelijk, al zijn er ook kant-en-klare producten te koop. Het aanbod bevat ook schoonmaakproducten en voedingssupplementen.

Op de persdagen stelden ze voor:

- Hyaluron serum: serum van 100% natuurlijke oorsprong en een van de meest geconcentreerde op de markt - 5,90 euro

- voedingssupplement op basis van Ashwagandha (bio) die helpt om mentale en fysieke welzijn in balans te houden – 14,90 euro

- Basiscrème die voor alles goed is: werkt voedend en verzachtend op het gezicht, lichaam en zelfs het haar. 100% natuurlijk origine – 5,20 euro

- Handcrème met hyaluron en advocaat (bio): 100% natuurlijke oorsprong – 2,90 euro

Zin om zelf aan de slag te gaan met de producten van Aroma-Zone? Op 20 april organiseert Aroma-Zone een atelier in de winkel in Brussel. Mail naar: charlotte.debaillon-ext@aroma-zone.com indien je erbij wil zijn.

Meer info: https://aroma-zone.prezly.com/ of https://www.aroma-zone.com/

Bellapierre

Bellapierre werd in 2005 in Amerika opgericht door David Oren. Het is een van de snelst groeiende cosmeticabedrijven in de wereld. Bella is het Italiaans woord voor ‘mooi’ en Pierre is het Frans woord voor ‘steen’, dus Bellapierre betekent ‘mooie steen’. Al de minerale producten zijn gemaakt van een steen/rots, genaamd Mica. Bellapierre is dus een mineraal make-up merk, dat gebruik maakt van natuurlijke ingrediënten. De producten zijn hypoallergeen en hebben anti-inflammatoire en antioxidante eigenschappen.

Tijdens de Beauty Days stelden ze onder andere voor:

• Banana poeder: Het banana powder van Bellápierre is een kleurverbeterend poeder dat een gele ondertoon heeft om enige roodheid of verkleuring te neutraliseren. Ideaal om te gebruiken onder de ogen als setting poeder, als spot correcting of kan zelfs gebruikt worden als een basis oogschaduw – 26,00 euro
  • De Best Body Brush is met zijn speciaal ontwerp een must-have borstel voor het aanbrengen van glansversterkende producten om de contouren van het lichaam te definiëren. De Best Body Brush is gemaakt van ultrazachte, dichte borstelharen en helpt om het product naadloos in te huid te blenden. Perfect om het product te blenden op de sleutelbeenderen, schouders, armen en benen – 25,00 euro
  • It’s Only Natural Eyeshadow Palette: Een minerale oogschaduwpalette met 6 natuurlijke kleuren die je voor dagdagelijkse make-up kan gebruiken. – 20,00 euro

Meer info via https://www.makeupgroothandel.be/

DOUGLAS

Beauty is… connecting,

Beauty is… gentle.

Beauty is… surprise.

Met trots presenteerde DOUGLAS haar beauty assortiment aan de Belgische markt tijdens de Beauty Press Days. DOUGLAS inspireert om eigen schoonheid te omarmen. Door het grootste assortiment parfum, make-up, huid- en haarverzorging, voedingssupplementen, gezondheid en accessoires van Europa kan écht iedereen er shoppen.

Ontdek verschillende merken, denk hierbij aan de heerlijke geuren van Gisada, Ariana Grande, Jardin Bohème en de nieuwe geuren ‘Beautiful Stories’ van Douglas Collection. Stel jouw skincare routine samen met de juiste volgorde van skincare stappen. Denk hierbij aan merken als One.Two.Free!, Douglas Skin Focus, Marie-Stella-Maris, Clinique en Estée Lauder. Skincare is het canvas voor mooie make-up, dus prachtige beauty merken konden hierbij niet ontbreken. Make-up van Kylie Cosmetics, E.L.F. Cosmetics, Too Faced en Douglas Make-Up kon worden uitgetest. Na een touch-up was het tijd voor een foto bij de photobooth. Touch-up & pose!

Dit is enkel een kleine greep uit het ruime DOUGLAS assortiment. Bekijk het volledige aanbod via douglas.be en shop daar jouw favoriete beauty producten.

Beauty veranderd constant, schoonheid is wie zich mooi voelt. Er is niet één manier om te zeggen wat schoonheid is of zou moeten zijn. Wat betekent beauty voor jou? Beauty is…

Dr. Irena Eris

Irena Eris, dokter in farmaceutica en afgestudeerd aan de Humboldt Universiteit in Berlijn, creëerde in 1983 een cosmetica bedrijf. Dr Irena Eris company is gegroeid uit dromen, passie en hard werken. In 2012 werd Dr Irena Eris als enig Pools, niet-Frans cosmetica bedrijf lid van het alom bekende Comité Colbert – een Franse organisatie voor luxe merken met maar liefst 75 prestigieuze, internationale merken zoals Inter Alia, Boucheron, Cartier, Chanel, Dior, Hermès, Hotel Ritz, Louis Vuitton of Veuve Clicquot.

Haar huidverzorgingsgamma bestaat uit 12 lijnen: Hydrogenic (hydrateren), Vitaceric (energie geven aan de huid), Tokyo Lift (Japanse ingrediënten), Algorithm (40+), Fortessimo (45+), Neometric (50+), Telomeric (60+), Cleanologie (reinigen), Institute Solution (Luxurious Line), Eyes Zone, Face Zone en Platinum Men.

Unieke skincare en make-up in het luxesegment.

Meer info via: https://www.makeupgroothandel.be/dr-irena-eris/

Erborian

Erborian combineert de werking van traditionele farmacopeekruiden met Koreaanse formuleringstechnologieën. Ze creëren hybride producten, zoals de iconische crèmes, Erborian BB cream en Erborian CC cream, op het raakpunt van huidverzorging en make-up. Ze beantwoorden precies aan de wens van het merk: iedereen in staat stellen om eenvoudig en op een andere manier een perfecte huid te krijgen.

Op de persdagen stelden ze hun vernieuwde en iconische BB-crème voor: medium dekking, egaliserend en hydraterend, plumping effect & UV-bescherming om het iconische "BABY SKIN" effect te bereiken. Met een verbeterde samenstelling, maar ongewijzigde voordelen.

Aanbevolen verkoopprijs: €41,50 (40ml) en €20,90 (15ml)

Meer info via: https://erborian.prezly.com/erborian-ontdek-de-nieuwe-bb-cream

Men3 (BE)

MEN³ is een luxueus huidverbeterings- en scheergamma voor de Professionele Huidexpert, (heren)Kapper en Premium Barbier alsook voor de zelfbewuste moderne gentleman die er verzorgd en aantrekkelijk wilt uitzien.

MEN³ maakt van het scheer- en verzorgingsritueel een zintuiglijke sensatie. MEN³ houdt je huid en baardstreek gezond en werkt ook helend bij eczeem, jeuk, baardroos, rode vlekken en extreem droge huid. ​ Man - Mannelijk² - Mannelijkst³

De MEN³ producten zijn het resultaat van een jarenlange expertise in MENcare. Onze producten zijn niet enkel gebaseerd op de nieuwste wetenschap inzake hydratatie, celregeneratie en probiotica, ze zijn ook vrij van sulfaten, minerale oliën, microplastics, siliconen en parabenen. Wij gaan bovendien de 'extra mile' en houden rekening met duurzaamheid en milieu. M.a.w. MEN³ is H.I.P (Human-Inspiring-Pure tot de derde macht)

Het ideale vaderdag cadeau?

Meer info over de producten en prijzen via: https://www.men3.be/

Miglot (BE)

Het eerste Belgische parfum -en lifestylemerk met Gentse roots. Geuren die niet alleen lekker ruiken, maar dagelijkse momenten in me-time veranderen vol verfijning, plezier en geluk.

Op de persdagen stelden ze hun nieuwste geuren X en O voor, in samenwerking met de ontwerper Tom Van Der Borght. Kristof: “Op het eerste zicht liggen onze beide werelden enorm uiteen. Bij MIGLOT proberen we alles te herleiden tot de essentie, terwijl T.VDB net kleuren en patronen toevoegt. Maar uiteindelijk zijn dat louter uiterlijkheden. We werken op dezelfde manier. Elk op onze eigen manier willen we mensen verbinden. Enkel de uitwerking is anders.”

Hun band beperkte zich niet tot praten, maar kreeg ook vorm in niet één, maar twee nieuwe Formula’s. Formula X en Formula O, chattaal voor ‘kus’ en ‘knuffel’, zijn een knipoog naar de Time For Love collectie van T.VDB. ​ De O staat voor knuffel, het beeldt letterlijk een omhelzing uit, als twee armen om je heen. “Ik zocht bewust naar het meest introverte parfum dat zo dicht mogelijk bij de huid blijft.” Vertelt Kristof Lefebre. “Dan kom je onvermijdelijk uit bij musk, de geur van propere huid. De X verwijst naar ‘kus’, maar ook naar genderless. Zowel MIGLOT als TVD.B laten zich namelijk niet hinderen door vakjes. Kristof liet zich inspireren door jasmijn, een bloem met verschillende gezichten.

VERKOOPSINFO: Formula O en Formula X zijn beschikbaar als eau de parfum 50ml voor 76,50€.

Te koop in het MIGLOT Fragrance Lab, alle MIGLOT partnerverkooppunten en www.miglot.com ​ ​

L’Occitane en Provence

Bij L'OCCITANE schenken ze jou het beste van de Provence voor een unieke en stralende schoonheid. Dagelijks zetten ze zich in om de schoonheid van de natuur te behouden.

Meer over hun engagementen kan je op de website ontdekken: https://be.loccitane.com/nl-be/onze-engagementen-nature.html

Op de beauty days stelden ze hun nieuwste lijn Artisjok voor:

• Artisjok massage crème – 49 euro
  • Artisjok lichaamsscrub – 39 euro
  • Body Gua Shua (gratis bij aankoop van de Artisjok scrub en crème)

Meer info via: https://loccitane.prezly.com/nieuw-de-artisjok-collectie-van-loccitane-en-provence

Signal

Signal is gekend voor zijn tandververzorging, waaronder tandpasta's en tandenborstels. Op de Beauty Days stelden ze de twee nieuwste producten voor uit hun White Now gamma:

• White Now (classic) – 3x meer instant white (optisch effect) en langdurig effect
  • White Now Gold – 3x meer instant white (optisch effect) + brilliance + langdurig effect

White Now combineert nu 2 klinisch geteste voordelen:

- WHITE-CORRECT TECHNOLOGIE ​
blauw-saffier en groene pigmenten geven je tanden direct een tot 3 tinten* wittere glimlach.

- WHITE-INFINITY TECHNOLOGIE ​
ingrediënten van natuurlijke oorsprong reinigt de tanden en verwijdert oppervlakkige vlekken voor een langdurige wittere glimlach**

Geniet van een 3x stralende glimlach*** al na 1x poetsen!

* Het direct witmakend effect is optisch en tijdelijk. Het 3x witter effect is vergeleken met een standaard fluoride tandpasta zonder witmakende ingrediënten. Klinische studie bij 58 personen. Resultaten kunnen afhankelijk zijn van de oorspronkelijke kleur van je tanden.
**Bij dagelijks gebruik, 2x per dag poetsen gedurende 4 weken. Klinische studie bij 58 personen. ​ ​
*** Gebaseerd op een labonderzoek vs. een fluoride tandpasta zonder direct witmakende ingrediënten

WONDR (BE)

Kwalitatieve producten die lief zijn voor mensen én voor het milieu. Die er ongelofelijk leuk uitzien en heerlijk ruiken. Die super praktisch zijn in gebruik. Het WONDR is geschied!

Bij het Belgische WONDR vind je shampoo bars, shower bars, facewash bars en shaving bars. Maar ook…

Nieuw op onze Beauty Days:

• WONDR sticks
    • Overnight Repair Glow – leave on facemask – 24,95 euro
    • Glow Retreat Face Oil Stick – 24,95 euro
    • Repair Body Butter Bar | Abrikoos of Larch – 14,95 euro
  • WONDR powders/liquids: bespaar ruimte en water met de magische poeders van WONDR. Voeg water bij je poeder, shake, laat een nachtje rusten et voilá: magic! ​
    • Starter kit in Coconut, Peach of Herbal met een shampoo en body wash + twee herbruikbare flessen – 39,50 euro

Meer info via: https://wondr.care/

Lifestyle/

BOOST! (BE)

De gezondheidsapp BOOST! wil gezond leven voor iedereen haalbaar en gemakkelijk maken.

De app biedt een unieke combinatie van de drie belangrijkste pijlers voor ieders mentaal en fysiek welzijn: body, food en mind.

FOOD: de app is gebaseerd op intuïtief eten, wat betekent dat je afscheid kunt nemen van restrictieve diëten en het tellen van calorieën. In plaats daarvan leer je te luisteren naar de natuurlijke signalen van honger van je lichaam en het te voeden met het voedsel dat je een goed gevoel geeft. Wie intuïtief eet, maakt komaf met de dieetcultuur en dieetgedachten, sluit vrede met alle soorten voedingsmiddelen, legt zichzelf geen restricties op, die eet als hij honger heeft en stopt met eten als hij of zij verzadigd is, maakt komaf met schuldgevoelens, voedt zijn/haar lichaam en is maakt keuze op basis van intuïtie & kennis. Je laat je lichaam jou vertellen wanneer en wat je moet eten. In de BOOST! app zitten meer dan 1.000 voedzame recepten en talloze producten per supermarkt.

BODY: Een gezonde geest in een gezond lichaam, daar zet BOOST! op in. Ontdek meer dan 500 workout video’s zoals cardio, hiit, pilates, yoga, dansen, gym, die je perfect thuis kan doen, zonder behulp van toestellen of dure attributen. Er zijn personaliseerbare workoutplannen op elk niveau. Geen reden dus om als je even tijd hebt, een leuke workout of danssessie in te lassen in jouw drukke dag.

MIND: In de prestatiemaatschappij waarin we leven, waar we dagelijks een ellenlange to-do lijst moeten afwerken, richt deze pijler zich op het belangrijke aspect van wellbeing. Even een moment voor jezelf inlassen, dankzij een yoga of meditatiesessie, kan prima op elk moment van de dag, wanneer het in jouw planning of mood past. Ontdek ook video's van experten over thema’s zoals perfectionisme, faalangst, emo-eten en andere topics.

Meer info via: https://getyourboost.prezly.com/6-mei-internationale-anti-dieet-dag

Download de app via de website, in de app store of google play store.

Variable (BE)

Variable is de kleding- en accessoire webshop van jonge ondernemer Ariane Coussement uit Gent. Vanuit haar passie voor mode die ze op Instagram (@ariacous) deelt ontstond Variable. Ze ontwikkelde daarnaast ook haar eigen merk Variable The Label waar je tal van fashion hacks vindt, waaronder de Stay Shy Shorts maar ook de Stay Cropped (een koordje waar je gemakkelijk je truien of shirt mee kan croppen. Haar laatste uitvinding zijn een setje magneten waar je gemakkelijk een openvallende blouse mee in bedwang houdt.

Meer info via: https://www.variablefashion.be/

Food & Drinks/

DOMO (BE)

Het Belgische elektromerk DOMO bestaat al meer dan 35 jaar en is ondertussen uitgegroeid tot het grootste Belgische merk in klein huishoudelektro.

Het assortiment bestaat uit meer dan 400 toestellen in verschillende categorieën: keuken, koffie en ontbijt, koelen en vriezen, huishouden, personal care en seizoenen. Bij DOMO staat alles in het teken van dienst na verkoop. Hun nazorg en technische support bevindt zich in-house in Herentals en dat voel je ook als klant. Nog steeds na al die jaren wil DOMO zich blijven inzetten op innovatie, en hun vaste waarden zoals de persoonlijke aanpak en geweldige prijs-kwaliteit verhouding blijven bieden.

Op de Beauty Days stelden ze alles in het teken van hun uitgebreide gamma koffietoestellen. Er is voor elk wat wils:

Meer info via de press room: https://domo.prezly.com/ of via https://www.domo-elektro.be/nl

Jusré (BE)

JusRé is een Belgisch merk van koudgeperste sappen. Het grote voordeel van deze cold pressed Juices, Shots, Smoothies, Bowls en Soups is dat ze vlot door het lichaam worden opgenomen. Een instant boost aan vitamines, mineralen en antioxidanten dus.

Het proces van ‘cold pressing’ bestaat erin dat de ingrediënten leeggedrukt worden, en het voedzame sap van het vruchtvlees wordt gescheiden. Er komt slechts een beperkte oxidatie aan te pas zodat de levende substanties en voedingsstoffen optimaal blijven. Bij het persen komt bovendien geen warmte vrij, waardoor alle essentiële, vitale elementen behouden blijven.

De JusRé belofte

• Geen toegevoegde suikers, smaakversterkers of kleurstoffen
  • Voedingswaarde 100 %
  • Natuurlijke smaak en kleur blijven bewaard

Meer info via: https://www.jusre.be/

LiQ (BE)

LiQ is niet zomaar een ijsje. Het is een manier van leven, verleiden, spelen en genieten. Een guilty pleasure met spirit, gezond verstand én een geweten. Een opwaaiend zomerjurkje. Kippenvel. Een feestje voor onszelf en de planeet. Met een explosie aan (h)eerlijk natuurlijke smaken met een duivels lekkere shhht. Lekker Belgisch. Lekker anders. Lekker LiQ.

Voor de zomer komt LiQ met een geweldig lekkere en zomerse ijspraline in samenwerking met Malibu. Heerlijke romig ijs met een shhhtje Malibu en een verfrissende ananas-rum kern. Dit alles in een jasje van knapperige Belgische witte chocolade, bestrooid met enkele kokosschilfertjes.

Meer info: https://liq.prezly.com/

Tarte à Moi (BE)

Onder het motto ‘niets smaakt beter dan een taart of zoetigheid bereid met liefde en met de beste, lokale ingrediënten’, geeft het Belgische Tarte à Moi elke dag weer het beste van zichzelf.

Het assortiment bestaat uit overheerlijke taarten, kleine pleziertjes, bio taartjes en healthy pleasures. Denk maar aan klassiekers zoals intense chocolademoelleux en franginepanetaart, maar ook aan zalige zoetigheden zoals Millionaire’s Brownie, frambozen meringues, rabarber amandelcake en chocolade courgettebrownie. Een breed gamma van grote en kleine pleziertjes, yummy!

Met Pasen moet je zeker hun overheerlijke Paastaart in huis halen: Bestaande uit een lichte cacaobiscuit, een laag echte verse room en een smakelijke Belgische chocolademousse, bovendien afgemaakt met pistachenoten voor extra knapperigheid, verovert deze taart de harten van jong en oud. De chocoladeband en het paaskonijntje pimpen deze taart om jou helemaal in de sfeer van Pasen onder te dompelen. Je kan met zes personen smullen van deze overheerlijke taart!

Aanbevolen verkoopprijs: €17,59

Meer info via: https://tarte-a-moi.prezly.com/