Studio Parlez Press Days: Lifestyle

Part 2: our lifestyle brands

Tijdens onze Studio Parlez Persdagen stellen we onze merken aan je voor, vertellen we je alles over nieuwe lanceringen of producten en is er uiteraard tijd voor een hapje, drankje en babbeltje.

Heb je onze laatste editie gemist of wil je gewoon een kleine recap van de merken die er waren, dan zal dit overview iets voor jou zijn! In dit deel vertellen we je alles over de lifestyle merken die deelnamen. Je kan het overzicht van onze food & drinks merken hier vinden. Het overzicht van onze beauty merken volgt snel!

Lifestyle:

• Barbecook (Belgian brand)
  • Clarysse (Belgian brand)
  • DOMO (Belgian brand)
  • GreenPan (Belgian brand)
  • Klaaar (Belgian brand)
  • MiDo Candles (Belgian brand)
  • Point-Virgule (Belgian brand)
  • Volvo

Je kan alle foto's hier downloaden: https://parlez.prezly.com/media/album/4d98f501-7387-4c8f-9d86-01ca9e952ec0

Meer info nodig? Contacteer ons gerust!

Barbecook

Barbecook is een Belgisch merk met een heel ruim aanbod aan barbecues en barbecue accessoires.

Het merk heeft één missie: investeren in innovatie en barbecueën leuker, handiger en makkelijker maken. Ze proberen esthetische en gebruiksvriendelijke oplossingen te vinden, met verschillende antwoorden voor elke gelegenheid en elke levensfase.

Nieuw op onze persdagen: de E-Carlo, stekker in het stopcontact en bbq’en maar!

Barbecueën op jouw stadsbalkon? Het elektrische zusje van onze Carlo maakt het mogelijk! Onze nieuwe E-Carlo is perfect voor een gezellige barbecue op plaatsen met een barbecue beperking. Het toestel is gemakkelijk in gebruik en onderhoud, compact en trendy! Dankzij E-Carlo ervaar jij het ultieme bbq-gevoel waar je maar wilt!

E-Carlo combineert het gemak van elektrisch koken met de onweerstaanbare smaak en beleving van authentieke barbecuegerechten, waardoor het grillen van je favoriete maaltijden eenvoudiger en lekkerder wordt dan ooit tevoren. ​

De Barbecook E-Carlo bestaat in drie trendy kleuren: Barbecook Red, Paris Green en Midnight Grey, waarbij telkens vier pijlers centraal staan: Easy Start, Easy Cook, Easy Upgrade en Easy Clean.

Meer info via https://www.barbecook.be/de/pages/e-carlo

Clarysse

Clarysse betekent duurzame luxe. Een pure kern met tijdloze designs en geweldige kwaliteit. Met veel zorg selecteren ze materialen van de hoogste kwaliteit om klanten het beste van het beste te bieden. En ze staan niet stil.

Clarysse is altijd mee met de tijd, met de beste weefgetouwen en garens, alsook innovatieve designs. Dat is hoe ze een duurzaam product leveren dat jaren meegaat zonder ooit uit de mode te zijn.

De badcollectie wordt nog steeds gemaakt in dezelfde Belgische weverij waar alles begon in 1953, nu met veel meer machines, meer personeel en innovatieve technologie.

Als de laatste badlinnenproducent in de Benelux, dragen ze hun Belgische roots altijd met zich mee. Letterlijk, want al de producten hebben het 'Designed in Belgium' label.

• DUURZAAMHEID: Nu milieu steeds belangrijker wordt, kijkt Clarysse streng toe op een duurzaam productieproces. As deel van het #ACT for Home Textiles-programma van Love Home Fabrics, doen ze er alles aan om een duurzaam product te leveren.
  • ORGANISCH MATERIAAL: Sommige van de Clarysse producten zijn GOTS-gecertificeerd. De Global Organic Textile Standard eist een duurzaam, 100% organisch en fair product waarbij strenge arbeidswetten en productvereisten gevolgd worden. Dit certificaat kan je zien in het katoen die in de Florence badcollectie gebruikt wordt en in de verf voor de Luna badhanddoeken.
  • GERECYCLEERDE MATERIALEN: De volgende stap in elk duurzaam bedrijf zijn gerecycleerde materialen. Clarysse zet die stap met de Luna badcollectie. Luna is gemaakt met een blend van gerecycleerd katoen en post-consumer petflessen en is daarmee hun duurzaamste handdoek. Een gerecycleerde handdoek is niet alleen beter voor het milieu; het productieproces bespaart water, energie en gebruikt minder chemicaliën. Deze inspanningen werden beloond door de Global Recycle Standard.

DOMO

Wellness en Comfort worden in deze drukke tijden steeds belangrijker. Door zowel jezelf als je huis goed te verzorgen, zorg je voor een ontspannen omgeving en lichaam. DOMO stelt zijn assortiment elektrische dekens, kussen, gordels,… voor.

Zo zijn er de nieuwe elektrische onder- en bovendekens, zowel voor 1 als 2 personen. In stijlvol grijs, donkerblauw of gezellig groen. Ook de elektrische voetenwarmer is een grote hit!

In 37 jaar tijd is DOMO uitgegroeid tot het grootste Belgische merk in klein huishoudelektro. Het assortiment bestaat uit meer dan 350 toestellen in verschillende categorieën: keuken, huishouden, personal care en klimaatbeheersing. Gebruiksvriendelijkheid, een mooi design en een goede prijs-kwaliteit verhouding zijn kenmerken van elk DOMO toestel. Bovenal wil DOMO innoverende producten op de markt brengen, die een verschil maken in het leven van haar klanten. Ook op het vlak van ecologie draagt het bedrijf haar steentje bij. DOMO zet al jaren in op zelfvoorziening van haar eigen bedrijfsgebouw. De verpakkingen van de toestellen zijn geoptimaliseerd, zodat er zo weinig mogelijk plastic of piepschuim aan te pas komt. Het hoofdkantoor van DOMO bevindt zich in het Kempense Herentals. Er werken 60 enthousiaste en dynamische medewerkers. Zij zetten zich elke dag in om de klanten van DOMO een uitstekende service te bieden.

Meer over DOMO kan je in onze DOMO press room vinden.

GreenPan

De missie van GreenPan is duidelijk: onze keuken PFAS-vrij maken. Vorig jaar lanceerde het Belgische merk een revolutionair gamma keukentoestellen met PFAS-vrije keramische antikleeflaag. Eind 2023 breidt het assortiment verder uit met maar liefst vijf toestellen! De nieuwe Contactgrill, XL grill/Teppanyaki, twee unieke Airfryers en het Gourmetstel zijn verkrijgbaar in tijdloos zwart. Met deze must-have keukentoestellen wil GreenPan je leven makkelijker maken. Gezonder koken gaat hand in hand met dagelijkse inspiratie in deze knappe ontwerpen. Echte pronkstukken voor jouw aanrecht!

Meer info vind je in de press room: https://the-original-greenpan.prezly.com/

Klaaar: de future of homecare

Dit mysterieuze merk wordt bijna gelanceerd! Als je weet dat het nieuwe merk onderdeel is Planet B die eerder al Wondr en Bambooze lanceerde, mag je zeker al 'duurzaamheid' meenemen als belangrijk onderdeel van het nieuwe merk.

Meeraden? Check de Instagrampagina van Klaaar en doe via de website mee aan de wedstrijd om 1 jaar lang producten te winnen: https://klaaar.care/password

Journalist en een artikel rond homecare gepland? Laat ons iets weten en dan sturen we je graag een sample op in preview.

MiDo Candles

In november 2022 ziet Dominique een mooie kaars op Instagram en wil deze kopen. Haar man Michael zegt zonder nadenken: "ik ga proberen deze zelf maken." En zo was MiDo geboren.

Lokale, handgemaakte kaarsen met specialere designs waar de focus steeds op het decoratieve ligt. En de passie van Dominique en Michael bleef niet enkel bij kaarsen. In hun webshop vind je ook dienbladen met organische en asymmetrische vormen.

De liefhebbers van een Scandinavische, minimalistische stijl met oog voor detail, zullen hier ongetwijfeld hun gading vinden.

Het ideale cadeautje voor Kerst? Je vindt de collectie van MiDo op hun webshop of via de LOQUAL winkels (Waasland Shopping en Grand Bazar Antwerpen).

Point-Virgule

Met een rijk assortiment aan must haves voor keuken, eetkamer en living houdt Point-Virgule vast aan haar voornaamste ingrediënten: kwaliteit, innovatie, gebruiksgemak en een snuifje design. Het Belgische merk werd opgericht in 2002 en heeft een ruime collectie waarbij je alles vindt om gerechten te bereiden, snacks of drankjes te serveren en familie of vrienden te verwennen op een knusse avond.

Nieuw: IWAS upcycled collectie

In 2023 start Point-Virgule een samenwerking met IWAS, een Belgische start-up om een jeugdige en duurzame reeks producten produceren die herinneringen tussen mensen creëert en tegelijkertijd de maatschappij en de planeet helpt.

Het zijn upcycled producten voor een betere planeet. Producten die upcycled zijn, gebruiken minder resources (en zijn dus in feite nog beter dan recycled producten). ​
Daarenboven heeft de IWAS upcycling collectie ook een ander positief voordeel: afvalophalers/verzamelaars krijgen werk, maaltijden en onderwijs voor hun kinderen. Kinderen meer kansen geven in het leven. Een gemeenschap ondersteunen, niet door liefdadigheid, maar door mensen kansen te geven om te groeien. Op deze manier wordt blijvende duurzame groei gegarandeerd.

Zo werden glazen en karaffen gemaakt uit wijnflessen en bierflesjes, werden oude koffieboonzaken omgetoverd tot nieuwe unieke gebruiksvoorwerpen als broodmandjes en pannenlappen en werden uit houtresten (die anders worden weggesmeten) mooie snijplanken vervaardigd.

Wil je hier graag meer informatie over, graag een seintje aan marlies@parlez.be

Volvo

Wie kent het Zweedse automerk niet. Vanaf het prille begin is Volvo Cars een merk voor mensen met een hart voor de wereld waarin we leven en voor de mensen rondom ons. Volvo's missie? Het leven gemakkelijker, beter en veiliger maken voor iedereen.

Zo wil Volvo tegen 2030 enkel nog volledig elektrische wagens bouwen en tegen 2040 klimaatneutraal zijn.

Nieuw: de EX30

In 2023 stelden ze hun meest compacte model (en tevens meest duurzame) voor: de EX30. Een full electric kleine SUV die perfect als stadsauto dient.

De EX30 heeft de kleinste CO₂-voetafdruk van alle Volvo-modellen en maakt op nieuwe manieren gebruik van hernieuwbare en gerecycleerde materialen.*

• Verantwoord ontwerp: Dankzij een minimalistisch ontwerp en efficiënt gebruik van materialen slaagden we erin om afval te verminderen of tot nul terug te brengen.
  • Materialen aan de buitenkant: Zo'n 25% aluminium en 17% staal en kunststof dat we in de EX30 gebruiken, zijn gerecycleerd.
  • Materialen aan de binnenkant: Zo'n 30% van het interieur bestaat uit gerecycleerde kunststof, plus gerecycleerde en hernieuwbare oppervlakken

De nieuwe wagen zal beschikbaar zijn in vier interieurs waar de natuur telkens de inspiratiebron was. Mooi passende bekledingen worden gecombineerd met prachtige afwerkingen in hernieuwbare en gerecycleerde materialen.

De wagen zal beschikbaar zijn in het voorjaar van 2024. Meer info via https://www.volvocars.com/nl-be/cars/ex30-electric/

Meer informatie over deze merken? Stuur een mailtje naar: